İşletmelere 444 Şoku!

444 ile başlayan numaralar tüketicinin ardından şimdi de işletmelerin başına dert oldu.

BTK'nin (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) yılbaşında aldığı bir karar gereğince 444'lü numaraların başındaki alan kodunu kaldırması şirketleri yüklü bir yönlendirme faturası ile karşı karşıya bıraktı. Her ay milyonlarca çağrı alan şirketler, Türk Telekom’un çıkardığı yönlendirme faturasından kurtulmak için özel telekom şirketleriyle anlaşmaya çalışıyor. Alternatif operatörlere transferin başını da THY ve Pegasus çekiyor.

BTK’ye Şikayet Yağmuru
BTK'nin 5 Şubat 2011’de aldığı karar gereğince 444’lü numaralar Türkiye’nin her yerinden ve tüm operatörlerden 7 rakam çevrilmesi suretiyle erişilen, bilgi ve danışma servisleri gibi hizmetlerin sunulduğu numaralar olarak tanımlandı. Ancak tüketiciye kolaylık olsun diye hayata geçirilen bu uygulama ağır fatura çıkardı. Çünkü cep telefonlarıyla herhangi bir ilden bu numaralar arandığında operatörlerin her şey dahil paketlerinin dışına çıkılıyor.

Bunun üzerine tüketiciler BTK’yi şikayete tuttu. Gelen şikayetler üzerine de Türk Telekom, 7 rakamla yapılan aramaları alan kodu olan eski numaralara yönlendirdi. Bu kez de bu çağrı merkezi olan şirketlere ağır bir yönlendirme fatura çıkardı. Şirketler de yüklü yönlendirme faturasından kurtulmak için özel telekom şirketlerine geçerek numarasını 0 850’yle başlayan hale dönüştürüyor.

GSM Operatörüne 2 TL’lik Dava!
Tüketici Serkan Yakupoğlu, telefon faturasındaki ekstra 444’lü ücretlendirme için bir GSM operatörünü mahkemeye verdi. Yakupoğlu, “GSM operatörleri ekstra fatura çıkarmaya başladı. Çünkü daha önce 444 numaraları cepten ister alan kodlu ister kodsuz aradığınızda normal kullandığınız paket içindeki dakikalardan düşüyorlardı. Operatör 444’lü bir aramamı paketimde dakika olmasına rağmen dakikası 40 kuruştan ücretlendirdi. Açtığım davayı kazandım. Benden kesilen 2 TL hesabıma yattı.” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder