Türkiye'nin En Değerli Markaları [İNFOGRAFİK]

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 6. kez "Türkiye'nin En Değerli Markaları" listesini yayınladı.

2010 yılı verilerinden yararlanarak, yapılan araştırmaya göre, 2 milyar 389 milyon dolar ile Türkiye'nin en değerli markası Türk Telekom oldu.


Türk Telekom'u 2 milyar 280 milyon dolar ile İş Bankası, 1 milyar 898 milyon dolar marka portföy değeri ile Turkcell takip ediyor.


100 marka/marka portföyünün oluşturduğu değerlerin toplamı 33 milyar doları buluyor. Bu değerin geçen yıla kıyasla yüzde 10 artış gösterdiği anlaşılıyor.


Küresel ölçekte mukayese amacıyla, Türkiye'nin ilk 100 markasının toplam değeri yine Brand Finance tarafından hazırlanan dünyanın en değerli markaları listesinin 4. sırasında 36 milyar dolar ile yer alan IBM'in değerinden daha az.


Telekomünikasyon şirketleri sahip oldukları markaların değeri ile üst sıralarda yer alırken toplam değerin yaklaşık üçte birini bankalar oluşturuyor. Banka marka değerleri bir önceki yıla göre yüzde 40 artış gösterdi.


Brand Finance Nedir?
Brand Finance, Türkiye'nin de içerisinde bulunduğu toplam 20 ülkede faaliyet gösteriyor. Küresel veya ulusal çapta yayınladığı sıralama tabloları ile marka sahiplerinin marka değerinin şirket faaliyetine olan etkisini gözlemlemesini amaçlıyor.


İNFOGRAFİK
NetteFinans tarafından hazırlanan bu konu ile ilgili infografik:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder