Tam Gün Uygulaması Yeniden Başladı

Hükümet, daha önce iptal edilen "Tam gün" uygulamasını sürpriz bir şekilde Adalet Bakanlığı’na ilişkin bir kararnameye koyarak yeniden başlattı.

Artık muayenehanesi bulunan öğretim üyeleri, kendi üniversitelerinde hasta bakamayacak, ameliyat yapamayacak.

Devlet memurları, mesleki faaliyette veya serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açamayacak, gerçek, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf üniversitelerinde çalışamayacak.

Üniversitelerdeki öğretim üyeleri ile askeri hekimler de aynı düzenleme kapsamına alındı.
Bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanan Adalet Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 28'inci maddesinde düzenlemeye gidildi.

Buna göre, memurlar, mesleki faaliyette veya serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açamayacak, gerçek kişilere, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf üniversitelerinde çalışamayacak.

Memurların üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim kooperatifleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve kanunla kurulmuş yardım sandıklarının yönetim, denetim ve disiplin kurulları üyelikleri görevleri, özel kanunlarda belirtilen görevler ile kurumundan izin alınmak kaydıyla yapılan insani ve sosyal amaçlı gönüllü çalışmalar bu yasaklamanın dışında tutuldu.

Değişiklikle 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa da ''Mesleki Faaliyet ve Serbest Meslek İcrası Yasağı'' başlıklı ek 27'inci madde eklendi. Düzenleme şöyle:

''Bu Kanun kapsamına girenler, kanunlarda belirtilen istisnalar dışında mesleki faaliyette veya serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açamaz; gerçek kişilere, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf üniversitelerinde çalışamaz.''

Resmi Gazete'de yayımlanan Kanun Hükmünde Kararname ile 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nda da değişiklik yapıldı.

Buna göre 36. maddeye eklenen fıkrayla, yükseköğretim kurumlarının kadrolarında bulunan öğretim elemanları, kanunlarda belirtilen haller dışında; ''mesleki faaliyette veya serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açılamayacağını, gerçek kişilere, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf üniversitelerinde çalışılamayacağını'' öngören 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 28'inci maddesi hükmüne tabi hale getirildi.

Ancak öğretim üyeleri, yükseköğretim kurumlarında yalnızca eğitim ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak ve döner sermaye faaliyetleri kapsamında gelir elde edilen hizmetlerde çalışmamak kaydıyla mesai saatleri dışında yükseköğretim kurumlarından başka yerlerde mesleki faaliyette bulunabilecek ve meslek veya sanatlarını serbest olarak icra edebilecek.

Yükseköğretim kurumlarından başka yerlerde çalışan öğretim üyelerine döner sermayeden ek ödeme yapılmayacak. Bu öğretim üyeleri rektör, dekan, enstitü, yüksekokul ve konservatuvar müdürü, bölüm başkanı, anabilim ve bilim dalı başkanı, başhekim ve bunların yardımcısı olamayacak.

Yükseköğretim kurumları dışında mesleki faaliyette bulunmak ve meslek veya sanatlarını serbest olarak icra etmek isteyen öğretim üyelerine, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıla kadar ücretsiz izin verilebilecek.

GÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ
Resmi Gazete'de yayımlanan Kanun Hükmünde Kararname ile 2955 sayılı Gülhane Askeri Tıp Akademisi Kanunu'nda da değişiklik yapıldı.
Değişiklikle Gülhane Askeri Tıp Akademisindeki kadrolu asker ve sivil öğretim elemanları da 926 sayılı Kanunun, ''Serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açılamayacağını, gerçek kişilere, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf üniversitelerinde çalışılamayacağını'' öngören ek 27'nci maddesine tabi hale getirildi.

Ancak öğretim üyesi kadrolarında bulunanlar yalnızca eğitim ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak, 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamında yaralananlar, yükümlü erbaş ve erler ile askeri öğrencilere yönelik olanlar dışında hasta muayenesi ve tedavisi faaliyetleri kapsamında çalışmamak kaydıyla, Genelkurmay Başkanlığının izniyle mesai saatleri dışında mesleki faaliyette bulunabilecek ve meslek veya sanatlarını serbest olarak icra edebilecek.

Bu öğretim üyelerine de ilgili mevzuat hükümlerine göre ek ödeme yapılmayacak.

Söz konusu hükümler, Kanun Hükmünde Kararnamenin Resmi Gazete'de yayımlandığı bugün yürürlüğe girdi.

Mynet Finans

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder